20 Ocak 2007

iphone


iphone'u görünce ve özelliklerini okuyunca evet işte telefon. bunu almalıyım demekten başka birşey yapamıyorsunuz. bir kere apple olaya direk kafadan dalmış. bütün herşeyi bir telefonda merge etmiş ipod, cep telefonu, widescreen display, kamera, etc. ve bunu gelecekten gelen bir fikirle yapmış. piyasadaki telefon firmalarının çakal pazarlama stratejilerini de yerle bir eden şekilde yaptı bunu. ayrı modellerinde mesela birinde mp3 çalar ve storage capacity geniş diğerinde kamera 2.0 mp ama capacity az diğerinde internet ulaşımı gelişmiş ama diğerleri gelişmemiş olan ve bütün bu modelleri aynı anda piyasaya süren ama tek bir telefonda toplamayan telefon üreticileri bakalım iphone dan sonra ne yapacaklar. ama şu ana kadar bir tane bile telefonu olmayan bir firmanın onları çok feci sarsacağını söyleyebilirim. benim iphone için dünya çapında tahmini satış rakamım iki sene içinde 350 milyon+ dır. ben alacağım o alacak ve herkes alacak. amerika satış fiyatı sanırım 499$ olacak ve bu kadar özelliği bir araya getiren muhteşem bir telefon için çok uygun bir fiyat. notebookları desktop sınıfına itecek ve notebook bugün bizim için ne ise onun yerini alacak bir telefon iphone. alışılmışa yakın web kullanımıyla vazgeçilmez olacak bir ürün. kesinlikle ben bayıldım zaten bu tarz bir işleve sahip bir lcd ekran hayali kuran benim için, çıktığı ilk gün yakasına yapışılası bir cihaz. 4 yada 8 gb storage unit ise bence biraz az olmasına rağmen ilk çıkış için yeterli olabilir. tabi apple web de bedava dehşet büyüklüklerde storage arealar sunarsa zaten arayı korkunç bir şekilde açmış olacak. henuz geç kalınmadıysa beklentiler satın alınmadıysa apple hisselerine yatırım yapmanın iyi bir seçim olabileceğini söyleyebilirim.
Teknolojiye direnen bir insanken bu web teknolojilerine kafayı takmamın ardından yaşanan değişimle artık teknolojiyi ilk dakikada ele geçirip hemen sindirme taraftarı oldum. Vistayı da ilk çıktığı gün (29 Ocak) almayı ve hemen vakit kaybetmeden kullanmaya başlamayı düşünüyorum. Betaları kullanmaya karşıyım hamallık yapmayı sevmiyorum. Yada aman microsoft tekellesti bizim bilgilerimizi ele geçiriyor aman vistaya karşı duralım yaşasın linux daha amator ama daha özgür geyikleri beni ilgilendirmiyor artık. Gelişmemiş veya hala gelişen bu programların sıkıntısını çekmeye tahammülüm yok hayat kısa zaten. Bilgilerimizi birilerine vermekten çekinmemeliyiz. Nedir ki her an her yere iz bırakıyoruz bilgi vermemek mümkün değil ki. vermediğini zanneden kendini kandırıordur. Dünyanın gidişatında zaten tek bir sistemin kontrolunde olan bir topluluk olacağız. Kontrolde olmaktan korkmanın manası kalmadı. cünkü eskisi gibi bir kontrol mümkün değil kontrolde olanların kontrolu belirlediği bir sistem anca çok büyük kitleleri kontrol edebilir. bitti artık tek bir kontrol noktasının kendi istediği gibi büyük kitleleri kontrol edebilmesi. artık kontrol edenin kontrolde olduğu sistemler başarılı olabilir. dolayısıyla gözlenmekten bilgilerimizin arsivlenmesinden korkmamalı tam tersine acık ve tam istediklerimizi ortaya koymalıyız ki bize uygulanan hizmetler istediğimiz şekillerde önümüze gelsin. sonuç olarak iphone diyorum.

Hiç yorum yok: