11 Mart 2008

Pozitif

İnsanların kavga etmelerinden ve herşeyin ve herkesin kötü yanını ortaya çıkarıp kimseye doğru ve iyi demek istememelerinden boğulduğum şu günlerde bir gazete manşeti beni mutlu etti. Güneydoğu'da kirada ve çok kötü bir evde yaşayan bir aile şimdi o eve ödediği kiradan daha aşağı bir taksitle 3 oda bir salon apartmanda mutfak dolapları banyosu olan TOKİ nin yaptığı bir eve sahip olmuşlar. Adam ben çalışıyorum bu dert değil ama kira ödemek hele de berbat bir eve çok kötü diyor ama şimdi mutlu çünkü kira öder gibi taksit ödüyor ve ev 15 yıl sonra kendisinin olacak. Ev oturulacak bir ev. Ve kışın üşümicek, banyosu tuvaleti düzgün ve insanca.. aslında bu modernliğe ukelaca illa olmalı insanca yaşam budur diye bakmıyorum ve olması gerekenin medeniyet seviyesinin bu olduğunu yada olması gerektiğini de düşünmüyorum ama bu haberin manşetten verilmesi ve bunu yaşayan ailenin istediği bir yaşam tarzına kavuşmuş olması beni mutlu etti. o kadar içim daralmış ki türkiyede her olan bitenin altından bir negatiflik çıkarılmasından, her haberin her kelimenin ya cıkarına ya baskasının kuyusunu kazmak için yapılmasına.. evet belki bu pozitif haberin de hizmet ettiği alt metinlerde gizli bir şeyler vardır ama ne olursa olsun pozitif.. negatifden çıkar saalamak yerine keşke pozitiften çıkar sağlamaya calıssak. biliyorum cıkar olmadan hıc kımse elını deıl parmaını kıpırdatmayacak ama pozitiflerde yarıssak da bu arada kendımızden baska ınsanlara da bır fayda dokunsa.. rakıbın mı var alt etmek mı ıstıosun daha cok calıssan ve onun yaptıklarından daha guzel seyler yapsan da onu oole sustursan.. biliyorum cok naif ve cok utopık ama nasıl bıkmısım bırbırını yıyen ınsanlardan medyadan..

Hiç yorum yok: