19 Mart 2007

300

Sin City den 300 e.. Baştan sona kendini seyrettiren bir film olduğu için öncelikle kutluyorum kendisini. Film güzel ama bunun bir çizgiroman tadında olduğunu unutmamak gerekiyor ve filmin kıvamını tam algılamak gerekiyor. Bunu tarihteki bir olay diyerek ciddiye alarak seyretseydim bazı karakterlerin komikliği ve konu da bir kaç tane saçmalık bütün keyfimi bozabilirdi. Şöyle ki bir millet düsünün ki erkekleri tamamen savasmak için doğuyor ve bunun için doğmayanları direk öldürüyorlür. Ve düşman kapılarına dayandığında sadece 300 tanesi savaşa gidiyor. 300 savaşcının ne kadar hevesli olduğunu düşünüyorum ve geri de kalan ordunun gerisi evlerinde oturmayı nasıl kabul edebilir ki... Falan filan gibi. Çok fazla over-paranoid bir yaklaşımla persler den irana dem vurup pers kralının gay iirenç bir freak gibi gösterilmesinin altında çok şeyler aramak istemiyorum. Bunun için şu anda günümüz iranına Iran mı deniyor yoksa çok daha fazla persian olarak mı bahsediliyor amerikan daily yaşamında bunu bilmiorum ve o kadar da zevzekleşmiyeyim diyorum.. Ama var beynimde bir kurtçuk yani.. Her filmin bir amacı vardır hele böyle epik hikayelerin mutlaka ama mutlaka vardır. Bu arada yine de uzun zamandır seyrettiğim en erkeğin tavır olarak erkek gibi olduğu filmdi ama bunda da görüntüde biraz super hero tadı yakalanarak olay abartılmıştı. Yahu bu adamlar niye çıplak. Film perslere sağlam geçirirken yunanlılara da arada sanat manyağı oğlancılar gibi bir tanımda bulunuyor. Neyse seyredip alt metinlerine bakması keyifli bir film beklentilerinizi çok yüksek tutmaz ve ciddiyet beklemezseniz de eğlenebilirsiniz.
Super not : Filmdeki kadınların göğüs uçlarını ayrı ayrı çok beğendim öpüp ısırasım geldi tek tek.. mmmm..

Hiç yorum yok: