4 Kasım 2010

Social Network - Newyork'da 5 Minare

Facebook'u herkes kullansa da facebook'un hikayesi çok insanın ilgisini çekmez. 3-5 startup ve internet heveslisine bir anlam ifade edebilir ama onun dışında ı ıh. Peki o zaman geriye ne kaliyor Mark Zuckerberg'in milyar dolarlık serveti ve hakkında çıkan fikri çaldığı yada işte şu bu davaları. Sonuçta evet bunları iyi toplayıp izlemeye olanak verecek bir kurgu düzenlemesiyle sürüp giden bir film. Biraz sektörle alakalı bir insan olarak filmdeki hiçbir şeyin gerçek olamayacak kadar törpülenmiş ve köpükler ve pembe balonlarla kaplandığını düşündüğümü belirteyim..

Mahzunun son filmi bu hafta vizyona giriyor. Daha seyretmeden yazmak istedim. Ben mahzunun yonetmenliğini beğeniyorum. fena diğil adam seyrettiğim türk filmleri içinde ilk 5 yönetmen olur çok rahatlıkla. ve para kazandıkça daha fazla harcamaktan çekinmeyen ve risk alarak kafasındaki daha güzele ulaşmaya çalışan bir adam gibi görüyorum bence doğru yapıyor.

ama önceki filminde bir kötü olay vardı ki sanırım bu yeni filminde de bunu aşamamış. Zira galadan çıkanların yorumları gözüme çarptı biraz önce beni haklı çıkardı. Adamın verecek o kadar çok mesajı var ki. sanki o son filmiymiş bir daha film yapma fırsatı olmayacak gibi hem bütün mesajları bir filme boca ediyor hem de film çekmeyi beyin yıkama mesaj verme aracı olarak görüyor. peki buna rağmen neden yönetmenliğini beğeniyorum
çünkü adam en azından doğruya ulaşmak için çaba içinde ve bu ilk posaları attıktan sonra çok daha kristal bir hikaye kalacak ortada.

ben şahsen bir önceki filmine oranla bu mesaj verme oranı ne kadar azalmış bunu gözlemlemek istiyorum. bunu merak ediyorum eğer doğruya gidiş varsa mahzunu şimdiden kutlarım.

bir tavsiye mesaj verme sadece aklındaki hikayeyi anlat. seyirci kendi hayatının neresinden nasıl yakalayacaksa o filmi yakalar ve alır alacağını..

Hiç yorum yok: