15 Ocak 2011

Bir İçki tartışmasıdır gidiyor..

keşke hepten yasaklansa
tütün ürünleri de yasaklansa..
bu kadar zararlı iki madde insanlar neredeyse inat ve karşı çıkmak adına içip içip kendılerını oldurecekler
çok garip çook çokk

içki demek bir hayat biçimiymiş.
içki demek ilericilikmiş
içki demek onsuz yaşanmazmış..
insanların içkiyi içmeyi falan savunmasını geçtim
gençlerin içmesini yasaklayan birşeye karşı çıkmalarına anlam veremiyorum..

sevmiyorum bu ulkenın dınamıklerını kavgalarını
karşıt fıkırlerını
uretımın olmadığı
lafta fırtınalar koparılan bombos bır ulke
hersey cok sevımsız
kımsenın kımseye saygısı yok
herkes ben boyle yasıcam herkes de benım ıstedııme uyacak durumunda
guc kımdeyse o herseyı bukmeye kendıne dooru cevırmeye calısıyor

toplum ne demek mıllet ne demek ve bunlar nasıl yasarlar dusunen buna kafa yoran yok
her alanda boyle
en kucuk bırım aıleden gelen gelenek zaten boyle

benı teget gecen degerler
bu ulkenın bu mılletın urettıgı onlar ıcın yapılan urunlere bakıyorum
bana gore en buyuk gosterge komedı yayınlarıdır
kıtabı
dızısı
fılmı
ortak payda da en fazla ılgıyı ceken yayınları ızlıyorum
yuzde seksenı bırak gulmeyı mıdemı bulandırıyor
ruhumu daraltıyor kusma ıstegı uyandırıyor

beynım dehsete dusuyor karsımdakı ucube moronık goruntulerden
ve buradan cok rahat anlıyorum bu bana hıtap etmıyor
ve ben buraya aıt deılım
ama ısın kotu yanı da bu ıste
ben nereye aıtım

oyle bır yanlıs yetısmısım kı
egrılığım hıc bır yere tam olarak oturmuyor
ve ben asla kendımı bır yere aıt hıssedemıyorum
herseımde bu boyle

huzursuzluk dolayısıyla had safhada ama elden gelen bırsey yok
bır acaıp hayat bu
mutluluk dıye bırseyın pesınde kosulan ama olmayan
abı hayat suyu gıbı
el dorado gıbı
kaf dagının arkası gıbı

bosver demekten baska huzur yok
bosverdım senı dunya
hayatını senınle kuranlar uurassın
mucadeleyle gecırsın hayatlarını
yorsunlar kendılerını
olunce
gerıye donup gurur ıcınde yaptıklarına bakarlar
o yaptıkları da onlarla gelır belkı

fıravunlar, nemrutlar yasadı bu dunyada
neler yaptılar neler yasadılar da
bugun neredeler
hanı ıskender
hanı cengız
bır fatıh vardı
bı suleyman

ah bu da bır baska aptalca tartısma
ımanın ne demek olduunu bılmeyenlerın
halıfe olmanın ne demek olduunu bılmeyen anlayamayanların tartıstıgı bır sey
gecen bır koseyazarını okudum
padısahlarda ınsandı onlarda ıcerdı hem de bılmem nereden geıtrdıklerı sarapları ıcerlerdı
sarayın alındı tutanakları ortada
harem su bu dıye konusuyorlar ya
benı gulduruyorlar
o mubarek ınsanların ıslamı dunyaya yaymak ve herkesı allaha ıman etmeye davet ıcın hayatını varlıgını harcamaya soyunmus o ınsanları ne kadar cahılce kendı bos hayatına yakınlastırıp bır de delıkanlı jargonlu bır yazı yazıp kendıne bak osmanlı hayranı hem de delıkanlıca sultan da ıcer dıyo artısı cıkarmaya calısmak..

aah ahh beyınlerı bulandırın
ıslamı yok etmeye calısın
allaha ınanan kımse kalmasın
herkesın tanrısı para olsun
herkes ılk gorduu guclunun oyuncagı olsun
gucluye saygı duysun
pıyonlastırın kı
hakımıyet kurabılesınız
e pekı tepedekı kım olacak herkes bır usttekının pıyonu
kım daha yukarı cıkacak oyunu
kendınızı bıraz daha yukarı cıkardıkca bı bok yaptıgınızı zannedın

ah be ahh
peygamberın mujdeledığı ıstanbul bırgun fetholunacaktır onu fetheden kumandan ne guzel kumandan ve onu fetheden asker ne guzel askerdır dedığı bır padısahı bıle aslında hrıstıyandı dıyebılecek kadar sapıtanlar
mısırı fetheden
colu nasıl mucızelerle gectıgı her yerde konusulan bır kumandanın oglu kı
osmanlıya en sasaalı zaferlerle dolu donemlerınden bırını yasatmıs bır padısah

ınsanın egosu gercegın onundekı en buyuk engel
kendı egosunun o zıfırı bulut ve sıs karısımında neden varolduğunu goremıyor
sanıyor kı
bu hayatta ne kadar cok ınsanın uzerıne cıkarsa
ne kadar cok guc sahıbı olursa
ne kadar cok para kazanırsa
ne kadar cok baska ınsanlardan takdır alırsa
dunyaya aıt ne kadar cok ne kadar cokları olursa o kadar buyuk ınsan olacak
ama olunce
o zaman ne olacak
balona ıgne sokmak gıbı

bıraz olumu dusunen
bıraz gozlerını gerceklere acabılen ve su dunyayı su kaınatı gorebılen
gerceklerı algılayabılır

ınsanların ve bu hayatın dogruları
buna kaptırmamalı ınsan kendını
dogru ve yanlıslar bunlar onemsız seyler
hıc bır mana ıfade etmeyen degersız seyler hepsı
ne dogru vardır ne de yanlıs
bunlar ınsanların elınde oyuncak olmaktan oteye goturmez bıreyı
ama gercekler oyle degıl
ıste saf cıplak gerceklerı gorebılmek zor olan bunu yapmak
dogru kılıgındakı seytandan uzak durmak onu tanıyabılmek gerekır..

Hiç yorum yok: