27 Kasım 2011

Hadi biraz ciddileşelim

Bugün 365 dolar olan Apple hissesi satmak için harika bir zaman olduğunu düşünüyorum. Uluslararası hisse senedi mevzusuyla uğraşan herkes bence Apple hissesi satmalı.. Yıl içinde 426 doları görmüş bu hisse için 2012 sonu - 2013 ikinci çeyrek sonu tahminim 210 dolar. Neden çünkü Steve Jobs öldü.. Apple artık teknolojiyi dönüştürecek ürünler çıkarma şansını yitirdi. İnsanları kendine hayran bırakan ürünlerin arkasında çok net olarak Steve Jobs'ın takıntılı bir mükemmeliyetçilikle kendi inandığının dışında herşeyi reddedip mümkünlüğüne bakmadan ve tüm rasyonel değerlendirmelere göre yön almadan yürümesi duruyor. Ancak her ne kadar bugün ilk Apple'dan kovulması sonrasındaki kadar aciz bir Apple yönetimi olmasa da ve Steve'in bu karakteri Apple da daha fazla yer etmiş ve yatırımcılar tarafından bu daha fazla anlaşılmış olsa da ben 1 sene içinde o firmanın yeniden büyük bir teknoloji şirketi nasıl yönetilirse öyle yönetilmeye başlayacağını ve bu şekilde bir yönetim tarzının da apple i öldüreceğini düşünüyorum. iTV sunulduğunda yeni ürün ve bu ürünün bi nevi Steve'in ölmeden önce başlattığı son ürün olması nedeniyle bir kıpırdama ve yukarı doğru bir çıkış fiyatlarda olacaktır ancak bugünkü değerinden daha fazla olacağını sanmıyorum. 2012 nin ikinci çeyreğinden sonra Nokia'nın bence iOS'dan çok daha mükemmel bir yazılım olacak olan Windows 8 li telefonları sunmasıyla Apple iphone pazarında çok şey kaybedecek. Ve zamanı geldiğinde iphone 5'in de artık çok bir şey en azından şaşırtıcı manada sunmayacağından emin olabiliriz. Hatta cihaz artık sorunlarla gelmeye başladı bile. Ve Arkasında Steve gibi bir adam olmadığı için soğuk corporate yaklaşımlarıyla tüketicinin o cihazları affetmeyeceğini de düşünüyorum. Bu arada Microsoft eğer bir adım öteye geçebilir ve Windows 8'i hem desktop ve notebook ve tablet ve de mobile telefonlarda tamamen birbiriyle uyumlu bir standart haline getirirse ve buna da Live hizmetini ve tüm o office vs applikasyonlarını entegre ederse Apple bir zamanların eğlendiğimiz ama artık gereksiz renkli ışıltılı ama çekici olmayan oyuncağı olarak kenarda kalacaktır..

Hiç yorum yok: