10 Aralık 2006

Dile kolay 30 hafta olmus

Zaitle birgun karsılastık ve aa naber falan derken bilmemkaç aydır görüsmemis olmanın acısını çıkardık sonra görüsürüz hadi baybay ve ayrıldık. ama bu kadar çok görüseceğimizi düsünmemistim. O hafta cuma zait aradı hadi kalk sinemaya gidioruz. neden olmasın dedim ve cuma gunleri gece matinesi sinema rutinimiz start aldı. şöyle bir hesapladım da 30 hafta olmus. kesinlikle bir film arayışımızın olmaması hoşuma gidiyor. sinemaya gidiyoruz ve o an da hangi filmler varsa bir tanesine giriyoruz. yazın o filmlerin kısır olduğu donemlerde ne dandik filmlerde bombos salonda yayılarak ve geyik yaparak film seyrettiğimizi bilirim deysik bir keyif. biraz da sinema salonlarından bahsetmek istiyorum. profilo daki eski odeon yeni afm sinemalarıyla basladı maceramız mekan olarak uygundu ve sinemalarda iyiydi ve en onemlisi nachos satıyorlardı. sonra cevahire gittik bi kaç sefer ama salonlar güzel belki ancak ne fuayesinde iş var nede o devasa alanı ısıtamıyorlardı yazın da zaten gece matinesini kaldırdılar sonra ve bi daha gitmedik yine profiloya döndük ve sonra da kanyonda mars sinemaları.. istanbulda mars sinemalarının üstüne tanımıyorum. acaip güzel dekore edilmis sıcak fuayesi gayet güzel salonları ve muhdesem koltukları. gerçek amfitiyatro düzeni önünüzde 3 metre birisi otursa yine perdeyi görürsünüz. hele o koltuklar diğer sinemalardaki gibi aman bu mekana maksimum koltuğu sığdırayım mantığının dısında olarak normal cüsseli bir insan evladının 1.5 katı genisliinde bir oturma yeri var. koy koyma yeri genis 3 kol koyabilirsiniz. yayılması çok zevkli. salonun tek problemi sesi bazen abartıorlar bir de nachos ve lipton ice tea satılmaması ama bunları da koyarlar yakında ümit ediorum. kanyonun otoparkı iğrenç bu arada bunu da belirtmeden geçemeyeceğim.

Bu 30 haftalık sürede bir sürü hit film de gördük falan filan ama sadece bir film pirates of the caribbean dead man's chest gece 12 de salonu doldurdu.

bu rutine arada katılanlar oluyor daha keyifli oluyor. bir ara 7 8 kişiye çıkmıstık. kanyonda görüsmek üzere :)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bugun bir arkadasla bu rahatsiz sinema meselesini konusuyoduk. gozlemlerime gore genellikle gosterilen filmlerin kalitesiyle salonun rahatligi ters orantili oluyo. birak amfitiyatro gibi yapilmayi geriye dogru egimli sinemalar bile var. bazilari araya bir iki normal koltuk da serpistirebiliyo, arkasina yaslanirken koltugun ayaklari da geriye gidince uyaniyo insan. bi de koltuklari ortaya koymak yerine, salonun iki yanina yerlestirme fenomeni var ki ancak muessesenin seyircisine karsi kisisel gareziyle aciklanabilir.

Vatansız Kral dedi ki...

hmm enteresan ortaya ne koyuyolar? bu tarzı hiç duymamıs görmemistim. ulan bi cinslik yapalım ne yapalımın sonucu bir tarza benzio. normal koltuk olayına da karsıyım ben sinemada evinde gibi olmaz ki o ayrı ona evde simena dioruz keyfi baska. sinema kültürünü öldürecekler en sonunda. (kendimi bu arada herhangi bir kültürün yaşaması gerektiğini ima eder bulduğum için de ayrı bir şaşkınlık içindeyim hehe)

Unknown dedi ki...

Kanyon'a gidemedim daha ama GMall'den daha mı iyi diyorsun? Eger oyle ise, çok şey kaçırmışım ben.

Vatansız Kral dedi ki...

gmall u bilemiorum ama yatar koltuklu şampanya servisli sinemaları da duydum ama ben bunları sinema kabul etmiyorum yani böyler birşeyden keyif alıyorsan elbette kanyon daa ii olamaz :)

kanyonun en ii yanı fuayesi çok bööle college tadı var hani sanki orda herkes arkadasınmıs da hep beraber sinemaya gelmissiniz gibi hissedebilion ben bilgi üniversitesinde okudum onun kantini gibi belki de bu cekici gelmistir bana