18 Aralık 2006

Yayınevleri - Kitaplar - Tercüme

Berbat çeviriler binlerce yazım hataları, tashihden geçmeden alelacele basılmış kitaplar. Kitaplar ucuz değil.. Ve kaliteleri de berbat. Kitap okuma zevkini mahvediyor. Can yayınları falan filan gibi firmalardan insan çok özenli baskılar beklemiyor ama aldığınız kitabın sonlarına doğru 16 sayfasının basılmadığını görünce insan sinirleniyor. Yada nebileyim okuyorsunuz ve arada aptalca bir hatanhın her sayfada tekrarlandığını görüyorsunuz kendinizi kaptırmıssınız kitaba ve bir anda bu salak hatayla ayılıyorsunuz ve bütün keyif kaçıyor. Altın kitaplar iyi bir yayınevi imacı vardır en azından ben öyle düsünüyorum bu isten para kazanan ve dolayısıyla daha özenli kitap çıkarabilmek için masraf yapabilir bir firma gibi ama Le Carre'in kitabını okurken cinnet geçirdim ne iirençti yüzlerce hata vardı.. Bilmiyorum kitap okumaktan vazmıgeçsem ingilizce okumayı mı denesem onnar daha mı özenlidir ki acaba türkiye türkce ve alakalı herşeyi unutmak mı en iyisi bilemiyorum ki..

Hiç yorum yok: