30 Mayıs 2011

Kısa Kısa

- Klima artık bu yaşlı bünyeye dokunuyor. 1 saat klimaya karşılık. 2 gün ateşler içinde yatmak garanti..
- Geçen gün Kurşunluda gördüğüm manzara beni dumura uğrattı. İnsanlarımız gerçekten akılsız.. Gerçekten yaptıklarının iki adım iki zaman ilerisini düşünmeden yaptıklarının ne olduğunu bilmeden anlamadan aklıevvel fikirlerin peşinden koşuyorlar. Olay şu : en önde trafik polis arabası kurşunlunun ana caddesinde trafiği durduruyor arkasında 30 40 tane 4-5-6 yaşlarında çocuklar önlerinde 3 5 tane veli öğretmen karışımı en arkada da 3 4 veli öğretmenle ellerinde pankartlarla hükümet konağına yürüdüler. pankartlarda parasız eğitim, anaokulumuzu bize verin falan filan birşeyler yazıyordu. Ah niye foto çekmedim pişmanım ama bu nedir ya bu nedir deli misiniz manyak mısınız. Çocukları neden yürütüyorsunuz. Yürüyecekseniz veli olarak yürüyün yada ne bileyim yazın bi dilekçe sunun hükümetin konağına... 5 yaşında çocuklara bu yapılır mı ya bu ne vıcdansızlık.. gerizekalılar..
- bir köy hayatı özlemimi geçen ziyaret ettiğim köyde toprağa gömdüm en azından bu anadoludan bir köy olmayacak. inekli tezekli araziye dayalı köy.. kokuyu geçtim aslında geçmeyeyim dayanılmaz ve alışılamaz bir koku onun içine doğmadıkça yaşanmaz. ve köylü benim başedemeyeceğim kadar çok kurnaz. o köylü başeğmesinin altında cin gibi kendi çıkarını alma isteme koruma güdüsü ve davranışları benim muhatap olmayı isteyeceğim şeyler değil. şehirde en azından muhatap olacağın 3 5 kişiyi çok büyük bi secenekler listesinden bulabiliyorsun ama bir koyde zaten herkes o kadar. istesende istemesende beraber yaşamak zorundasın. bu arada köyluyu hor gorenleri onları aptal falan zannedenlere bır kere daha acıdım. koylu o kadar kendısını dusunen bir zıhnıyete sahıp kı bu adamlar kendılerı ıcın ıyı olmayacagını dusunduklerı hıc bırseye oy falan vermezler dolayısıyla bır partı bunlardan bır kere kandırarak oy alır o da o ankı ıktıdar onlara vaadettıklerını yapmadıysa.. dolayısıyla akp ıkı secımdır oy alıyorsa bırseyler yapıyorduru gordum.. ha ama koy hayatı bıtmıs olay sanayı olmus kasabalara koylerın yakınlarına fabrıkalar kuruldukca ınsanlar tarlalardan fabrıkalarda calısmaya gecmıs.. cogu sehırde calısıyor oturuyor yazın da koye gelıyor falan.. 
- sehırdekı fakırlık evsızler benı uzuyor ve mahvedıyor ama koyde fakırlıgı cok olası gormedım. evet sehre gore cok sefıl gorunebılecek bır hayat var ama koyde dogmus buyumus ve yasayan bır ınsan ıcın cennet de aynı zamanda.. 

Hiç yorum yok: