2 Nisan 2008

Bilim 2

Önceki başlıkta bilim diye başladım konu başka yere gitti. Bilim bana komik geliyor. İlim ayrı birşey ama bilim komik. Neden? Bilim aslında bizim insan oğlu olarak bu kainatı ve burada yer alan muazzam şeyleri algılamamıza yarayan bir lisandır. Bir nevi kainatla iletişime geçebiliyoruz Allahın yarattığı bu mükemmel düzeni gözlemleyebiliyoruz ancak şunu görüyorum insanlar fen ve matematik ve diğer bilimler sayesinde bu hesaplamalar sonucunda bir çok şeyi yapabildiklerini düşünüyorlar.. Bana komik gelense mesela bir uzay mekiğini ele alalım bunu yapıp uzaya yollamanın mümkün olmadığını düşünüyorum. Matematik ve fen istediğini hesaplasın hava atmosfer binlerce değişken bilinmeyen toz zerrecikleri ve hesaba katılamayan mikronun onda biri binlerce şey ve hesaplamalardaki virgülden sonra bilmem kaçıncı haneden sonra kaale alınmayan rakamların birikiminin bana bu uçakların uçmasını mekiklerin uzaya gitmesini olabilir olarak gösteremeyeceğine inanıyorum. ha kör değilim bunlar uçuyor ama bence uçmaları aslında mümkün değil..

Hiç yorum yok: