13 Nisan 2008

Hayvanlar

Empati. Adam Fawer gerçekten son dönemin en akıllı yazarı. İşte birisi daha yapmak istediğimi yapıyor. Tamam burda tembelim bunu kabul ediyorum 1 ve yine kabul ediyorum bu alanda hala yapılacak şeyler var çok istiosam yapmalıyım ama sorun da bu çok istiyorum ama o kadar zeki, sabırlı, disiplinli, huzurlu ve hiçbir zaman hazır değilim ben en iyisi özüme döneyim ve konuşayım..

Adam fawer olasılıksızın yazarı ve şimdi okuduğum empatinin yazarı. kitapların içeriğinden bahsetmeyeyim. ama biraz düşünerek roman bazında hem de süper bir uslupla bence bu alanda denenmemiş karakterleri ortaya koyuyor. yazarın zekasını sevdim her neyse ordan okurken bahsedilen bir hayvanlar çiftliği ve pink floyd - animals analizinden bugünkü dünyada acaba insanları benzetirsek kaç çeşit hayvan olacağını merak ettim.

bir kaç gün gazetelere bakınca ister istemez beynimde güncel olaylarla ilgili fikirler tepkiler ve destekler beliriyor.. ama sonra düşündüm de neden bu insanlar kendilerini bu siyaset insan devlet yonetmek işlerine veriyor anlayamadım.. sonra oradan yine algılayamadığım her insanın çalışması olayına geldim. bende gözümü kapatıp iş yapıyorum ve neden..

neden her gün evimden kalkıp 150 km yaparak çalışıyorum. neden bilmediğim ve hiçbir zaman bilemeyeceğim insanlara ürünler satıyorum. bunlardan kazandığım paraları bu işi yapmak için gerekli altyapıya ve diğer hizmetlere harcıyorum üstüne kalanla karnımı doyurup daha da kalırsa onunla alınacak ne varsa onu alabilmek için uğraşıyorum. yada çalışıp çalışıp biriktirip ölüyorum. yada çalışıyorum çalışıyorum ve aile diye bir şeyle paylaşıyorum ve onlar benim kıçımdan ter damlayarak binbir stresle kazandığımı gülerek yiyolar çocuklar mesela.. ve en büyük neden
neden para kazanıyorum.

bundan 150 200 vede hatta 1000 yıl öncesine bakan 2000 yılını özümsemişler ah çok barbar çok kuralsız çok ilkel bir hayat diye bakınıyorlar.. oralarda bir kral bir lord bir paşa bir emir olmak çekici gelse de köylü olma ihtimali yoruyor.
peki bundan 200 yıl sonrakilerde bize bakacaklar ve ne kadar ilkelmiş ah haha klavye diye bişe varmış onu tuşlayarak yazışıolarmış.. her evde minnacık 70 cm lik ekranlar varmış onun karşısına geçip saatlerce avanak avanak bakıp eğleniyorlarmış hahah diye gülmeyecekleri ne malum. binlerce onbinlerce kilometre boyunca dunyanın her yerıne asfalt dokmusler yollar yapmıslar sonra da 120 nin ustunde suratı yasaklayarak bır yerden bır yere saatlerden sonra varan akılsız ınsanlarmış.. araba dedıklerı bır kutunun ıcıne kapanıp onu kullanıyorlarmış diye gülecekler.. aklınıza gelen herşey aslında çok ilkel günümüzden bakınca ama 200 yıl oncesınden bakarsak da uzay çağı..
sonuçta demek istediğim dünya surup gidiyor. ve biz sadece henuz bılmedığımız ancak mesela ben su ana kadar 30 yıllık bır bolumune sahıt olmaya geldım bundan bınlerce yıl oncesı yasandı kımbılır daha ne kadarı daha yasanacak..
dusunmek lazım.
dusunmemek aptallık. dusunmemeye calısmak da aptallık tam bu dunyanın zıhnını tembellestırdıı ınsan davranısı olur..
dusunelım.. dusunuyorum..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

"i" diye bi harf var, aynen yandaki gibi, ustu noktali. bi iki yerde kullanmissin ama tanisan daha da cok seversin diye dusunuyorum.