9 Nisan 2011

Sanat

Nerden geldi bilmiyorum ama sanat üzerine düşünmeye başladım. Sanırım içimden birşey beni birşeyler üretmeye yönlendirmeye çalışıyor ve bende onunla iletişiyorum.

Sanatın ne olduğunu anlamam gerektiğini düşünüyorum. Kendi sanat tanımımı yapmak.
bunun üzerine düşündüm işte..
Bence sanat varolan yada varolmayan bir anı olduğu yerden alıp dondurup sergilemek.
ama tek başına bu beni tatmin etmedi
bir de şunu ekledim. bu alınan anın bulunduğu yerden farklı görünmesini sağlamak gerekiyor ki bu da sanatçıyı oluşturan ikinci kısım... İşte bu alınmış ve farklılaştırılmış şey sanat eseri oluyor.. Neyi alacağını ve nasıl farklılaştıracağını belirleyen de sanatçı..

Bu iki aşamalı tanımda kesinlikle iyi kotu falan diye sıfatsal bırşey belırtmıyorum bunun onemı yok..

Hiç yorum yok: