6 Mart 2011

Bursa

Bursayı hep sevmişimdir. Kompakt bir şehir. Ama istanbuldan daha fazla huzur dolu. Daha fazla kalp yumuşaklığına sahip. Bursa sınırlarındayken ruhum istanbulda olduğu kadar sıkılmıyor. Her tarafı tarıh dolu. Her taraf evliya kabırlerı turbelerıyle sarılmış.

Bursaya gıtmısken bırkac mubarek zatın turbesını zıyaret etmemek olmaz tabı. emir sultan, üftade hz. sultan 1. Murad. Şimdi Muradı Hüdavendigar camisinin onunu guzelleştirmişler yolu değiştirmişler kucuk bir park falan yapmışlar hoş olmuş.

Üftade Hz leri çok etkileyicidir. Aziz Mahmud Hüdai Hz ile olan hikayeleri.. Somuncu Babanın hayatı keza duygulandırır beni.. Bu tarz zatların hayatını okuyup kabrlerini ziyaret ettikçe insan bu saçma dünyanın saçma telaşlarından sıkıntılarından uzaklaşıyor. Dünyevi herşey manasızlaşıyor. Normal günlük hayatımızda ne kadar boş şeylerle uğraştığımızı farkediyor insan. Bir tarafta bir girdap gibi bizi çeken ölüm ve bunu bile bile sanki kaçışı varmışcasına umursamadan düşünmeden yaşamak. İnsan çok garip kendime aynada bakıyorum ve hayretler içinde kalıyorum.

Şu hep suriyede ibrahim bin ethem hz lerinin yakınlarında gideyim yerleşeyim diye düşlediğim hayalimi aslında bursada gerçekleştirebileceğimi gördüm. Üftade hz lerinin türbesinin hemen 3-5 yanında sıra sıra dizilmiş iki katlı eski ahşap evlerden restore edildiği belli çok şirin bir ev vardı. düşündüm de bir gün imkanım olursa o evlerden birini alıp oraya yerleşmek çok huzur dolu olabilir. Dünyadan elini ayağını çekip sonsuz hayata hazırlanmak. Bu hadi bilemedin 100 yıllık ömür için sonsuz azabı değişmeden kendimi kurtarmam lazım. Önemsiz insanlar alkışlayacak övecek diye insanın azması kendinden çıkması ne kadar yazık.. Bugün insan sadece çevresini değil medya sayesinde her gün yüzlerce binlerce insan görebiliyor bunlara bakabiliyor. Bakıyorum da anlayamıyorum aslında anlıyorum ama ne kadar yazık. Allaha karşı isyan edince onu beyinlerinden çıkarınca kendilerini birşey yapmış zanneden insanlar. İman etmeyi bırak aramak okumak araştırmaktan bile çekinen insanlar. Neden? Bugün bir insana zengin olmanın bir yolu var deseler şuradaki 10 bin cilt kitapta yazılı deseler hepsini uyumadan okur. Şan ve şöhret kazanmak istiyorsan günde 18 saat şu şu haraketleri yapman lazım deseler 18 değil 20 saat yapar. Ve tüm bunlar ne zaman öleceğini bilmediği ve kendimiz gibi 3-5 insanın arasında yükselmek için..

Hayat çok kısa ve ben şu ana kadar ömrümü pislik içinde debelenerek harcamışım. Kendime çok kızıyorum ve insanın üstüne pislik bulaştı mı kendisini ondan kurtarması çok zor oluyor. Allahım bana kurtuluşu nasip et. Bu pisliğin içinde gördüğüm tanıdığım ve kalbinde birazcık yumuşaklık bulunanlara da hidayet nasip eyle..
Amin..

Hiç yorum yok: